انتخاب پرده مناسب یکی از سخت ترین کارهایی است که برای دکور منزل یا محل کار باید انجام داد. از طرفی به دلیل گستردگی طرح و جنس و مدل های پرده با بازار وسیعی مواجه می شویم. از طرفی ما همیشه اول مبل و فرش را انتخاب و خرید می کنیم و یا از قبل بخشی از لوازم مورد نیاز منزل را داریم و بعد از آن اقدام به خرید پرده می کنیم پس باید پرده ای انتخاب کنیم که با سایر لوازم منزل تناسب داشته باشد. در این مقاله سعی میکنیم راهکارهایی جهت تسهیل انتخاب و خرید پرده مناسب منزل شما ارائه دهیم.
قبل از هر چیز باید بدانیم هدف از نصب پرده چیست؟
ممکن است اهداف مختلفی از نصب پرده داشته باشید یکی از آنها کم کردن نور یا کنترل نور است. اگر هدف کم کردن نور باشد بهتر است از پرده های ضخیم استفاده کنیم یا برای پرده های نازک منزلتان آستر ضخیم در نظر بگیرید و حتی الامکان پرده را با کمترین فلاصله از پنجره نصب کنید تا هیچ راهی برای نفوذ نور نباشد. در بعضی از فضاها که نور کم است و تمایل به استفاده از حداکثر نور باشد بهتر است از پرده های نازک استفاده کنید و چوب پرده را بلندتر از عرض پنجره در نظر بگیرید و به شکلی نسب کنید که در صورت جمع کردن پرده ها در یا پنجره منزلتان کاملا باز شود و حداکثر نور وارد شود. اگر کنترل نور برایتان مهم است پرده زبر و پرده زبرومن انتخاب بسیا مناسبی است.
اگر زیبایی منزلتان اولین اولویت شماست ابتدا باید به سبک دکور منزلتان توجه کنید در صورتی که دکور منزلتان مدرن است قطعا از پرده ای با جنس و طراحی مدرن استفاده کنید موضوع بعدی که باید به آن توجه کنید رنگبندی لوازم منزل است رنگ پرده های منزلتان باید با فرش، مبل و رنگ دیوارها تناسب داشته باشد. تناسب به معنای هم رنگ بودن یا ست بودن نیست گاهی میتوان از رنگهای متضاد استفاده کرد.